Мабуть кожен у своєму житті колись попадав у ситуацію, коли не міг відповісти чітко на таке просте запитання, а скільки у мене грошей? І не важливо чи йдеться про гроші, які є у гаманці, чи про гроші на рахунку.

Я, у своїй наразі невеликій практиці роботи фінансовим консультантом, неодноразово був свідком таких ситуацій. Ви можете подумати, що об’єктом в даному випадку буде незаможна людина, якій і рахувати немає чого. А ось і ні, якраз зовсім навпаки. Найчастіше у ситуацію, коли раптово закінчились гроші попадають люди з високим рівнем доходів, які не звикли контролювати свої витрати.

Можливо і ви, повернувшись додому ввечері з пустими кишенями, не могли згадати на що витратили сьогодні гроші. І після цього натужно починали згадувати, а скільки я грошей мав з собою, а де я був, що купував…

Якщо в цих рядках ви впізнаєте себе, то вітаю — ви абсолютно не контролюєте свої фінанси. Чому вітаю, запитаєте ви, адже це проблема. Так проблема, і тапер ви про це знаєте, а я спробую допомогти вам її вирішити.

З чого почнемо?
Почнемо з усвідомлення, що у нас є проблеми, і завдамось ціллю їх вирішити.

Алгоритм досить простий:
Визначаємо теперішній фінансовий стан, для цього порахуємо
Дохід: зарплата, рента, відсотки по депозиту, дивіденди…

Доходи
Витрати: продукти, комуналка, розваги, хобі, відпустка, страховка…

Витрати
Які фінансові результати?(Найкращим періодом для розрахунку буде один місяць)

Також не забудьте про активи (готівка, депозити, бізнес, дім, автомобіль…) і пасиви (іпотека, кредит, борги друзям)

Активи

Пасиви

Для зручності я підготував вам бланк балансового звіту і звіту про доходи і витрати.

Виникають проблеми? Немає даних, замало інформації? Тоді пропустіть наступні 3 речення і читайте далі.

Якщо ви в плюсі, то мабуть і самі розумієте, що ще не все втрачено.
Якщо у вас мінус, тоді вам потрібен повний контроль абсолютно всіх грошових операцій.
Якщо ви вже заповнили балансовий звіт і статті доходів і витрат то мабуть бачите основних пожирачів ваших грошей.

Хоча про що я говорю. Ви, мабуть, ніколи не займались підрахунком своїх доходів, а тим більше витрат. Тоді для вас перше завдання, на виконання якого піде від одного тижня до місяця — рахуйте все. Записуйте абсолютно всі грошові операції, учасником яких ви є. Випили кави в кафе — запишіть, оплатили проїзд в автобусі — запишіть, вам подарували гроші на День народження — самі здогадайтесь, що потрібно зробити.
Те саме я рекомендую обов’язково зробити тим, у кого від’ємні фінансові результати і тим, хто в плюсі, але відчуває що є куди рости.

Якщо у вас вистачить терпіння і через місяць продовжувати все це робити, то вітаю, ви на вірному шляху. Можете знову повернутись до нашого алгоритму і пройтись по його пунктах ще раз.
Подальша інформація буде корисною тим, хто зробив все що рекомендовано і має на руках готовий баланс сімейного бюджету.

Запитайте себе:
– чи задовольняє мене дана фінансова ситуація
– що я можу зробити для покращення своїх фінансових показників
– чи можу я відкладати/інвестувати хоча б 10% свого доходу
– чи можу я допомагати тим, хто цього потребує
– якщо в мене є борги, то чи знаю я коли з ними розрахуюсь
– в якому віці я планую покинути роботу і вийти на пенсію
– який розмір пенсії я хочу мати
– якщо плануєте крупні покупки, то де будете брати на них кошти
– чи захищені ваші гроші від валютних коливань
– і не забувайте про свої цілі і мрії — чи знаєте скільки вони коштують?

Ці, а також інші питання я ставлю своїм клієнтам, які хочуть навести лад у сімейному бюджеті і замовляють особистий фінансовий план.
Дайте відповідь на них і ви.
Розуміння фінансової ситуації у якій ви знаходитесь є основним кроком до наведення ладу. А якщо не можете розібратись самі, то ви вже знаєте до кого звернутись.